UA EN

Перші конкурси на залучення приватних партнерів у дорожній сектор будуть оголошені вже у цьому році

Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.

 

«У рамках підготовки до реалізації Програми ДПП у дорожній галузі експерти Світового банку та IFC за підтримки Глобального інфраструктурного фонду та сприяння Проєктного офісу «SPILNO» і Агенції з питань підтримки ДПП провели дослідження «Програма державних доріг України – Опції залучення приватного сектору до покращення, ремонту та утримання доріг». У січні цього року експерти завершили розробку пре-ТЕО за підсумками вказаного дослідження щодо перших 6-ти пілотних ділянок доріг загальною протяжністю 1400 км, які будуть відновлені на першому етапі Програми. Фахівцями Міністерства також розроблено концептуальні записки здійснення ДПП щодо цих пілотних проєктів. Наразі вони направлені на погодження в інші міністерства, після чого ми перейдемо до розробки детального ТЕО», – пояснив Міністр.

 

У перелік перших пілотних проєктів увійшли:

1 – поточний і капітальний ремонти дороги Харків-Дніпро-Запоріжжя (M-29, M-04, M-18). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 370 млн $.

2 – поточний ремонт дороги Бориспіль-Полтава (М-03). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 180 млн $.

3 – реконструкція, капітальний і поточний ремонти та будівництво нового об’їзду населеного пункту на дорозі Херсон-Миколаїв (М-14). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 310 млн $.

4 – капітальний і поточний ремонти дороги Київ-Житомир-Рівне (М-06). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 370 млн $.

5 – реконструкція, поточний і капітальний ремонт дороги Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19). Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 240 млн $.

6 – реконструкція, капремонт і будівництво нового об’їзду населеного пункту на дорозі Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв. Орієнтовний обсяг початкових інвестицій – 290 млн $.

 

«Всі проєкти увійшли до переліку пріоритетних для держави проєктів до 2023 року і передбачають подальше утримання дороги інвестором протягом наступних 20-30 років. А це додаткові інвестиції, що в рази перевищують початкові. Перші 6 пілотів відбирались таким чином, щоб досягнути максимального економічного ефекту від вкладених коштів і щоб якомога більше українців відчули покращення дорожньої інфраструктури. Адже ці автошляхи сполучають 10 областей України, де проживає понад 12 мільйонів жителів», – додав Владислав Криклій.

 

За словами Міністра, ці дороги не будуть платними для громадян. За інфраструктуру платитиме держава, але в розстрочку протягом 20-30 років. Якщо дорога не утримуватиметься відповідно до встановлених стандартів, платіж інвестору з боку держави зменшується на відповідний розмір штрафів, що визначається договором.

 

Нагадаємо, 20 січня на своєму засіданні Уряд схвалив законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо врегулювання бюджетних відносин під час реалізації договорів, укладених в рамках ДПП, у тому числі концесійних договорів», який законодавчо врегульовує питання впровадження довгострокових бюджетних зобов’язань у рамках здійснення ДПП, тим самим даючи «зелене світло» реалізації перспективних проєктів на умовах ДПП.

back to home page